Menu Podmiotowe
Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
Ponowne wykorzystanie informacji
16 czerwca 2016 r. weszła w życie ustawa z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz.U. 2016 poz. 352), która określa zasady i tryb udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystania.
Przez ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego należy rozumieć wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej informacji sektora publicznego, będącej w posiadaniu podmiotów obowiązanych do udostępnienia informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania, niezależnie od sposobu jej utrwalenia (w szczególności w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej), w celach komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż pierwotny publiczny cel, dla którego informacja została wytworzona.
Ustawa określa też ograniczenia w korzystaniu z prawa do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego wynikające m.in.:
- z przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz innych tajemnic ustawowo chronionych;
- ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy (nie dotyczy osób pełniących funkcje publiczne);
- z przepisów innych ustaw;
- z praw autorskich i praw pokrewnych, które przysługują innemu podmiotowi niż organ zobowiązany.
Prawo do dostępu do informacji sektora publicznego podlega ograniczeniom wynikającym z przepisów ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego (art. 6 ustawy).
Zasady udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego
1. Udostępnianie lub przekazywanie znajdujących się w posiadaniu Urzędu informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania następuje poprzez:
- udostępnianie w systemie teleinformatycznym, a w szczególności na stronie podmiotowej BIP lub w inny sposób,
- przekazywanie na wniosek o ponowne wykorzystanie.
2. Wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, zwany dalej „Wnioskiem” może mieć postać papierową lub elektroniczną i winien spełniać warunki określone w ustawie.
3. Wnioski można składać w PZEAS w Brzozowie ul. H. Sienkiewicza 2, 36-200 Brzozów - pok. nr 8 lub przesłać do Urzędu pocztą tradycyjną, pocztą elektroniczną lub faksem.
Podmiot publikujący: | PZEAS Brzozów | |
Wytworzył: | Jakub Prugar | 2021-03-05 |
Opublikował w BIP: | Jakub Prugar | 2021-03-05 09:10:36 |
Modyfikował: | Jakub Prugar | 2021-03-09 10:12:01 |
Liczba wyświetleń: | 224 |
Data aktualizacji | Nazwa operacji | Zaktualizował | Podgląd | Porównaj |
---|---|---|---|---|
2021-03-09 10:12:01 | Zmieniono zawartość dokumentu | Jakub Prugar | Szukaj | |
2021-03-05 09:32:10 | Zmieniono zawartość dokumentu | Jakub Prugar | Szukaj | |
2021-03-05 09:30:51 | Dodano dokument | Jakub Prugar | Szukaj | |
2021-03-05 09:30:51 | Dodano podgląd dokumentu | Jakub Prugar | Szukaj | |
2021-03-05 09:10:36 | Aktualizacja | Jakub Prugar | Szukaj | |
2021-03-05 09:10:36 | Aktualizacja | Jakub Prugar | Szukaj | |
2021-03-05 09:10:36 | Aktualizacja | Jakub Prugar | Szukaj | |
2021-03-05 09:10:36 | Aktualizacja | Jakub Prugar | Szukaj | |
Porównaj |